I'm upset that I lost my tab balance, not fair! Looks like I'm not the only one that feels this way!

  • 1
  • Question
  • Updated 11 months ago
  • Answered
I just see that my $150 positive tab is now 0. It says that I recieved an upgrade, payoff or credit. It should have said "you've been screwed!" . I don't need a new phone but I still owe $80 on my wifes tab. Same account, I'm paying for both, same bill so why can't my positive tab be used to offset the other. That would seem fair.
Photo of Stan

Stan

  • 90 Points 75 badge 2x thumb
  • Screwed

Posted 11 months ago

  • 1
Photo of Paul Deschamps

Paul Deschamps, Mobile Master

  • 203,838 Points 100k badge 2x thumb
Hi Stan, what do you mean you lost your tab? Did you make any changes to your account, you say you didn't upgrade to a new phone so not sure why you lost your tab. Koodo did bump everyone who had an old tab up to the full $150 recently so not sure why yours would be taken away for no reason.
Photo of Timo Tuokkola

Timo Tuokkola, Mobile Master

  • 142,676 Points 100k badge 2x thumb
Tabs have NEVER been transferable between lines. That goes right back to the day koodo launched. You also have not lost your positive tab balance. It has been converted to a $150 phone credit which will be automatically applied next time you purchase a phone online.
Photo of Goran

Goran, Mobile Master

  • 97,682 Points 50k badge 2x thumb
Because tabs are always linked to their lines without exception. This is the same for any carrier in Canada and most other countries I know of.
Photo of Bernard

Bernard, Official Rep

  • 81,060 Points 50k badge 2x thumb
@Stan, if you are referring to the email you recently received about some changes to our Tab system, this is what you likely received:

"The Tab amount you have already earned has shifted into a personalized Koodo offer of equal value thatyou can use to buy a new phone, just like how you would’ve used your Tabearnings in the past."

In May you have already reached the maximum of 150 tab and naturally stopped any more accumulation. We have never taken what you had away and it will remain available anytime you needed.
(Edited)
Photo of Erwin

Erwin

  • 23,576 Points 20k badge 2x thumb
You still have your $150 credit towards a phone, it is just loaded differently in Koodo's system when you upgrade. Don't worry :) like Bernard said it is available to you whenever you want to upgrade.