I need to talk to a human about billing

  • 3
  • Question
  • Updated 4 months ago
  • Answered
Archived and Closed

This conversation is no longer open for comments or replies and is no longer visible to community members.

I am being overcharged.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb

Posted 4 months ago

  • 3
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
You can tell us here, Gord. What exactly were you overcharged for?
Photo of Dennis

Dennis, Mobile Master

  • 187,022 Points 100k badge 2x thumb
And login to self serve and download the detailed pdf ebill. There is usually a more detailed explanation there
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
Data for and account that has no data plan.
Photo of Dennis

Dennis, Mobile Master

  • 173,586 Points 100k badge 2x thumb
If the account has no data plan, could you have accidentally used data?
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
Data should not work on the phone.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
There is supposed to be no way to access data when you have a phone that has a no data plan
.
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
Actually, no, when your phone has no data plan, you'd be billed... sadly that bill is correct. However since it's such a tiny amount that you used, you might want to contact Koodo asking them to reverse the charges, and set you up with a data block. That way you'll never get a bill for data any longer :)
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
They told me a data block was set up when I purchased the phone.
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
How was the data block set up? On Koodo's side or on the phone itself?
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
Yes
Photo of Dennis

Dennis, Mobile Master

  • 187,022 Points 100k badge 2x thumb
Yes to which question?
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
and there was no way to use data.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
How do I contact them. The can't change it at store level.
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
Send them a private message on Facebook, you might want to refer to this thread.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
I can't talk to a real person about billing?
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
Not very easily I'm afraid, you can call them using 611 but be prepared for a long, long wait...
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
This is a hard system to get answers from.
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
It's because you fire off questions faster than we can answer :D Leave some time in between and everything will be clearer.

The points are just a way this forum software tells you how much you participated in here, nothing to be concerned about.
(Edited)
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
What do these points mean also.... is this a gimmick?
Photo of Robert

Robert, Mobile Master

  • 103,372 Points 100k badge 2x thumb
It's to rate people's contribution on the community.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
Why can't I check if they put a data block on that account in self serve.
Photo of Timo Tuokkola

Timo Tuokkola, Mobile Master

  • 139,892 Points 100k badge 2x thumb
You can. Look under add ons. If it says data block, there is a data block. If it doesn't, there isn't.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
It's a bit of a scam and not very user friendly.
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
We're friendly users! Please be nice, we're only fellow customers like yourself.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
I am friendly also. Non of this is directed to anyone. Just stating a fact.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
I thought there was more then one person on line responding to the questions. That's why I was so called firing them off.
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
This is a public forum, Gord, not a chat room... the reason you're getting fast answers is because some of us are checking the forum right now :) And I like you so i responded to you more than I probably should have :D

All jokes aside, if you need to talk to Koodo, call 611, and ask them about a data block. Please be advised that this will probably cost you $2/month if I'm not mistaken. You might be better off just to switch off data on your phone.
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
Thanks for your help Sophie. You have a ton of points....
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
Yeah... been around here since 2012-ish :) Good luck with getting your $7.50 reversed, I'll be rooting for you!
Photo of Dinh

Dinh, Mobile Master

  • 32,518 Points 20k badge 2x thumb
Hi Gord,
If you want to see your rateplan and included add-ons. Please go to your selfserve --> View rateplan --> Manage add-on

I think there was some glitch in your data reporting  $7.5 for 4.14MB?. Normally the rate is $7/100MB. I also saw several data transactions that wasn't charged, they could be MMS.

As billing dispute must be done through direct contact with Koodo. You should call or send message to their facebook.
(Edited)
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
Thanks for your help... I appreciate it. How do I call them. Nobody has a phone number.
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 138,744 Points 100k badge 2x thumb
The phone number is 611 (just those 3 digits). Though a private message through Facebook is indeed a better way to contact them!
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
oh... ok I will call them in facebook. Thanks!
Photo of Sophia

Sophia, Mobile Master

  • 141,558 Points 100k badge 2x thumb
Yeah, for sure... that is why I too always check all my bills!
Photo of Dennis

Dennis, Mobile Master

  • 187,022 Points 100k badge 2x thumb
That's not what they are trying to go, but sometimes errors occur
Photo of Gord Moss

Gord Moss

  • 210 Points 100 badge 2x thumb
Errors never seem to be a credit.... always a debit.... hmmmmm.
Photo of Dennis

Dennis, Mobile Master

  • 187,022 Points 100k badge 2x thumb
I think we would be less likely to notice an error where we don't get charged for something when maybe we should have
Photo of Bernard

Bernard, Official Rep

  • 75,526 Points 50k badge 2x thumb
@ Gord, if you are referring to the line you opened this year, there is no data block on it. If you look at your agreement you signed it also shows no data block. So the systems are working as designed. No glitch with that. However, humans are not as infallible I'm afraid. Here is what I think may have happened base on the info you provided above and me looking at your account. 

You may have indeed have a conversation with our rep at at the Koodo store re data block on your account for a $2/month charge. What it seems is that, and I can only think it was an honest mistake, the rep put on the $2 feature but it is actually a data add-on as per the below:



Does this seem like a plausible answer? If yes, we will fix and of course talk to the rep you opened the line with as well and ensure they are aware what happened. 

This conversation is no longer open for comments or replies.