Koodo Community

Community

Solved

Parental control won't allow data to increase automatically. How do I correct this?


Koodo sent me a text referring me to Self Serve, which is proving frustrating. How do I remove the parental control? I want to be allowed to use more data if necessary, and I don't mind paying. 

37 replies

Userlevel 7
Hi Andrew,

I don't believe Koodo offers any type of parental controls.... are you sure you arn't using any apps to enforce it?
I'm sure. The text says "The parental controls that were set up on your account don't allow you to turn your data back on." 

I took this phone brand new to Koodo and had it set up by a Koodo agent in a mall kiosk.
Andrew Watkinson wrote:

I'm sure. The text says "The parental controls that were set up on your account don't allow you t...

How do I set that up on my child’s phone? I have asked repeatedly through Koodo to turn off the ads data texts and have been told not possible.
Userlevel 7
Badge +4
Andrew Watkinson wrote:

I'm sure. The text says "The parental controls that were set up on your account don't allow you t...

As stated by Bernard below, it has not been released even now!

Userlevel 7
Badge +4
Andrew Watkinson wrote:

I'm sure. The text says "The parental controls that were set up on your account don't allow you t...

@Siobhan, if you want to restrict data use while on the Koodo network you can add a data block online for $2 per month. This will not cut access to data through wi-fi though. 
Andrew Watkinson wrote:

I'm sure. The text says "The parental controls that were set up on your account don't allow you t...

I have solved - your answer was not what parents are looking for (generally). I am not asking to restrict data, just to turn off child's ability to select "top ups when its used up. 
Go to Self Serve --> My Profile --> Permissions --> Data Setgings --> Notifications and Blocks and you'll see the question:
[b]PermissionsIs "this number authorized to unpause data, and make purchases such as data top-ups and turn on Easy Roam®️?"

[b]Select "NO ###-#### needs an authorised user to make purchases on the account on their behalf"
Userlevel 7
Badge +4
Andrew Watkinson wrote:

I'm sure. The text says "The parental controls that were set up on your account don't allow you t...

His answer was made 5 months ago... And they didn't have this parental controls features
Userlevel 7
Badge +4
Andrew Watkinson wrote:

I'm sure. The text says "The parental controls that were set up on your account don't allow you t...

@Siobhan, that feature is slightly different than parental control but certainly has the same impact. Permission feature only became available a few weeks ago. Likely best to retire this thread to avoid confusion. Thanks for the heads up! 
Userlevel 7
Badge +4
And you are the primary account holder ?
Userlevel 7
Badge +4
Andrew, would you mind posting a screenshot of text you received? I'm looking at your account and I see that you changed plans today. There is no parental block on your account and the last notification we sent you (yesterday) is that you have reached 50% of your data allotment for the month. 
Bernard wrote:

Andrew, would you mind posting a screenshot of text you received? I'm looking at your account and...

Bernard, you must have just missed it. I was working on it with an agent and have it fixed now (see post below). This happened about the 6th of December on my last billing cycle. Anyway, all is well now. Thanks!
Yes. I just got off the phone with an agent and they fixed it. So FYI, Koodo does have parental controls at the account level, and the phone owner has to call them to sort it out. I gather it was put on my account by mistake. 

So no big deal, and great service once I got in touch with them (which took a couple of hours).
Userlevel 7
Badge +4
Andrew Watkinson wrote:

Yes. I just got off the phone with an agent and they fixed it. So FYI, Koodo does have parental c...

Indeed it was a mistake. No one should have touched that feature as it is not ready for public use yet. Thanks for the context! For the future, your best bet Andrew is to start here with an inquiry. Being on hold on the phone is always going to be a much more difficult task. 
I am getting the same block on my account. Incredibly frustrating since I am the account owner/only user! I don't have time to go to a kiosk to fix it.....how do I fix it?
Userlevel 7
Badge +4
Meghan Holmes wrote:

I am getting the same block on my account. Incredibly frustrating since I am the account owner/on...

What plan do you have?   Did you reach your data limit? 
Were you able to use your data?  Did you receive any message from Koodo?
Can you start your own post using this link and tell us more about your issue.
https://community.koodomobile.com/koodo/topics/new
Meghan Holmes wrote:

I am getting the same block on my account. Incredibly frustrating since I am the account owner/on...

It's the exact same issue as this thread. Exact same message. I reached my limit and got that message. Had to wait until I was in a WiFi area to go to the website to add more data.
I am getting the same block on my account. Incredibly frustrating since I am the account owner/only user! I don't have time to go to a kiosk to fix it.....how do I fix it?
Userlevel 7
Badge +4
Meghan Holmes wrote:

I am getting the same block on my account. Incredibly frustrating since I am the account owner/on...

Meghan - looking at your account, your situation is a bit different.. not a situation at all really. 
This past July you switched from one of our older plans, to the new Shock-free data plans, and this is the first time you've consumed all of the data allowed in your monthly bucket before the month was up.

With Shock-Free data, you're notified when you use 50%, 90%, and 100% of your data via text message. When your data is paused, you can top up directly from your phone by opting into the pay-per-use overage rate, or purchasing a set-amount of extra data.

Hope that helps explain things.
Meghan Holmes wrote:

I am getting the same block on my account. Incredibly frustrating since I am the account owner/on...

But it won't allow me to add more data from my phone. When I reach the limit I get this text: Koodo: You've used 100% of your 1024MB of data. To help manage your costs, your data has been temporarily turned off until 2017-10-13. The parental controls that were set up on your account don't allow you to turn your data back on. Talk to your parent to add more data to your account. An then have to wait until I am in WiFi to get to the koodomobile.com website to add more data.
Userlevel 7
Badge +4
Meghan Holmes wrote:

I am getting the same block on my account. Incredibly frustrating since I am the account owner/on...

My bad - I didn't see anything that indicated why you'd get that message.. but think I see why what might be happening.

Looks like you were able to top-up and should be good for now. However, send us a private message on Facebook when you get time. A rep will verify you as the account owner, and help reset the profile so that you don't run into this again in the future. Feel free to reference this thread so they can reach out to me if they need more context.
Is there a way of putting a parental control on my child's phone without calling Koodo every month?
Userlevel 7
Badge +4
Murrielle Perrin wrote:

Is there a way of putting a parental control on my child's phone without calling Koodo every month?

What manner of parental control does Koodo offer that require you call in monthly?
Userlevel 7
Badge +4
Murrielle Perrin wrote:

Is there a way of putting a parental control on my child's phone without calling Koodo every month?

We don't have anything like that. Shock free data is a type of parental control. A stronger one is the $2 add-on a month that blocks chargeable data use.
Murrielle Perrin wrote:

Is there a way of putting a parental control on my child's phone without calling Koodo every month?

Did the employee who found the idea to charge $2 for data block get bonus pay for pushing corporate greed to levels never seen before?
Murrielle Perrin wrote:

Is there a way of putting a parental control on my child's phone without calling Koodo every month?

Is the $2 add on for the chargeable data use something I can do thru the site or do I have to call in? This is something that should be offered for free.

Reply